Uwaga Rodzice przyszłych uczniów klas I !

 

Informacja o zebraniach dla rodziców uczniów kl. I w roku szkolnym 2021/22 i dzieci oddziałów przedszkolnych będzie wysłana SMS-em na nr telefonu wskazany w zgłoszeniu dziecka.

Dodatkowo zostanie zamieszczona na stronie internetowej szkoły do dnia 30.06.2021r.

 

 

Informujemy, że obowiązuje całkowity zakaz korzystania z placu zabaw na terenie SP1 z powodu uszkodzonych urządzeń. 

 

Osoby korzystające z placu zabaw pomimo zakazu, robią to na własną odpowiedzialność.

 

 
 
   W czwartek obchodziliśmy dzień żółty w ramach Tygodnia Ekologicznego.Jednocześnie był to Światowy Dzień Pszczół 🐝🐝🐝
Tematem przewodnim była łąka. Zespół Ekosadni poprowadził lekcję w klasach trzecich na temat pszczół. Nie tylko przedstawili prezentację multimedialną i omówili temat, ale również pokazali młodszym uczniom przedmioty które są niezbędne w pracy pszczelarza a na zakończenie poprowadzili warsztaty robienia poidełek dla pszczół które zostały umieszczone przy naszej kwietnej łące oraz czereśniach. Zrobione zostały również budki dla owadów które zostaną powieszone w Parku Wojkowickim. 
 
1a   1b
 
7a  dyr
 
1621541641510   1621541641522
 
IMG 20210520 105323   IMG 20210520 111758
 
IMG 20210520 112145  IMG 20210520 115706
 
1621626424941   
 
 
 
 
 
Dzień trzeci Tygodnia Ekologicznego obchodziliśmy pod hasłem POWIETRZE💨kolorem przewodnim był biały.
 
Cele edukacyjne to:
☑️ budowanie świadomości o szkodliwym działaniu zanieczyszczeń, zawartych w powietrzu jakim oddychamy, na zdrowie i otoczenie;
☑️ wskazywanie pozytywnych i negatywnych zachowań i postaw, które mają wpływ na ochronę powietrza, tzn. w jaki sposób nasze postępowanie wpływa na zanieczyszczanie powietrza, ale również na jego ochronę.
Budowanie tych postaw i zachowań poprzez aktywną zabawę, warsztaty, pokazywanie przykładów i działania w plenerze.
 
1a   IMG 20210519 090004
 
2a   3a
 
3b   8a1
 
 
zerowka   przedszkole


 

 

Nr 51/2021 Burmistrza Miasta Wojkowice z dnia 13 maja 2021 r. w sprawie ustalenia terminów przerw w funkcjonowaniu Przedszkola im. "Przyjaciół Bajek" w Wojkowicach oraz oddziałów przedszkolnych w Szkole Podstawowej nr 1 w Wojkowicach, dla których organem prowadzącym jest Gmina Wojkowice oraz zasad organizacji dyżuru wakacyjnego w tych placówkach.

 

https://wojkowice.bip.net.pl/?a=3386

 

Zarządzenie oraz wniosek o przyjęcie dziecka na dyżur wakacyjny w roku szkolnym 2020/2021

 

W związku z obchodzonym 21.03 Dniem Samorządności Samorząd Uczniowski przygotował interesujący konkurs adresowany dla uczniów, który polegał na zaprezentowaniu wizji idealnej szkoły!

Celem konkursu był rozwój kreatywnego myślenia, nauka przedsiębiorczości oraz stworzenie możliwości do zaprezentowania własnych pomysłów na funkcjonowanie szkoły, które być może są niezwykle pożyteczne, a nigdy wcześniej nie były wyrażane.

 

 Zadaniem uczniów klas I-III było stworzenie pracy plastycznej (w dowolnej technice np. rysunek, malowany farbami, wyklejanka itp.) przedstawiającej idealną szkołę. 

Natomiast zadaniem klas IV- VII było zaprezentowanie idealnej wizji szkoły, jej przestrzeni oraz struktury organizacyjnej za pomocą napisanego opowiadania lub stworzonego filmu.

 

W związku z tym że napłynęła bardzo mała ilość prac, ogłaszamy dwa najlepsze miejsca. 

Nagrodę w klasach I-III zdobyła:

PATRYCJA K. z klasy IIIb

 

Nagrodę w klasach IV-VIII zdobyła:

ALEKSANDRA P. z klasy VIIa

 

Serdecznie gratulujemy i zachęcamy do udziału w innych konkursach organizowanych na terenie szkoły. 

 

Wizja idealnej szkoły wg. Aleksandry: WIZJA IDEALNEJ SZKOŁY - OLA

 

IMG 20210517 132805    1621367443091

 

Idealna Szkoła PATRYCJA KARNASIEWICZ 3B2



 

 

Dzień Czerwony - ODPADY
 
Dzisiaj w szkole i przed monitorami królował kolor czerwony. Głównym celem jest uświadomienie zagrożeń związanych z odpadami powstającymi w gospodarstwach domowych. Kształtowanie przekonania, że najlepszymi metodami rozwiązania problemu odpadów są:
- zmniejszenie ilości odpadów powstających w gospodarstwach domowych;
- segregacja odpadów, recykling i kompostowanie.
 
Dzień „czerwony” to zwrócenie uwagi na problem odpadów oraz segregowanie śmieci, które mogą być ponownie wykorzystane czyli recykling ♻️
Działania podjęte w szkole to m.in.:
📌oglądanie bajek, filmów edukacyjnych propagujących recykling
📌zajęcia edukacyjne - nauka recyklingu
📌 wykonanie „Eko Pani Wiosny” z wykorzystaniem surowców wtórnych
📌projektowanie i wykonanie rzeczy „stare na nowe”
📌plakaty „Segreguję nie marnuję”
 
 
foto 1
foto 2


 
 
POMAGASZ czy SZKODZISZ?-poznaj swój ślad wodny.
 
W ramach Tygodnia Ekologicznego - WODA uczniowie obliczali swój „ślad wodny”korzystając z serwisu internetowego www.rankomat.pl/woda. Celem tych działań jest zwiększenie wśród naszych uczniów świadomości zużycia wody, rozumienie pojęcia „ślad wodny” oraz poznanie czym jest pośrednie oraz bezpośrednie zużycie wody.
* Ślad wodny - czym jest?
„Ślad wodny” to suma bezpośredniego i pośredniego zużycia wody. Bezpośrednio zużywamy wodę np. w trakcie mycia, prania czy sprzątania domu. Z kolei pośrednim zużyciem (tzw. woda wirtualna) określamy ilość wody niezbędną do wyprodukowania każdej rzeczy, której używamy, którą na sobie nosimy lub którą kupujemy i konsumujemy.
* Jak zmniejszysz swój ślad wodny?
Aby zmniejszyć swój ślad wodny, staraj się ograniczyć zarówno bezpośrednie, jak i pośrednie zużycie tego jednego z najcenniejszych zasobów naturalnych.
* Bezpośrednie zużycie wody ograniczysz:
1. Zakręcając kran podczas mycia zębów i mydlenia rąk.
2. Biorąc prysznic zamiast kąpieli w wannie (pamiętając, że podczas brania prysznica woda nie musi lecieć cały czas!).
3. Wybierając wodooszczędne urządzenia AGD.
4. Włączając urządzenia dopiero, gdy są zapełnione (ale nie przepełnione).
5. Jeśli zmywasz tradycyjnie, zakręcając kran lub używając miski.
6. Zbierając deszczówkę. Rośliny w ogrodzie bardzo ją lubią.
Mamy nadzieję, że uczniowie staną się bardziej świadomi na potrzeby jej oszczędzania i będą promować odpowiednie postawy w swoim najbliższym otoczeniu.
 
187855888 3002224980045603 843248485678849785 n  20210517221213
 
187931522 3002154266719341 1352792216562782493 n    20210517222329
 


Już 17 maja w naszym mieście rozpocznie się Tydzień Ekologiczny. To wspólna inicjatywa Szkoły Podstawowych nr 1, Szkoły Podstawowej nr 3, Przedszkola im. Przyjaciół Bajek, Żłobka Miejskiego “Figielkowo” i Urzędu Miasta Wojkowice.

Tydzień Ekologiczny to wyjątkowy cykl wydarzeń i warsztatów edukacyjnych o tematyce ekologicznej skierowany do lokalnej społeczności.

Każdego dnia uczestnicy będą zajmowali się wybranymi zagadnieniami związanymi ze zmianami klimatycznymi, energią odnawialną, zanieczyszczeniem wody i powietrza czy różnorodnością biologiczną. Symbolem każdego dnia będzie inny kolor: poniedziałek - niebieski (woda), wtorek - biały (powietrze), środa - czerwony (śmieci), czwartek - żółty (zmiany klimatyczne, źródła energii), piątek - zielony (bioróżnorodność).

Organizowane przez nas działania są realizowane w ramach Europejskiego Zielonego Tygodnia. O  Europejskim Zielonym Tygodniu przeczytasz na stronie www.eugreenweek.eu.

Informacje na temat przebiegu Tygodnia Ekologicznego można będzie śledzić na fanpage’u Atrakcyjne Wojkowice.

 

GW21

 

 

Informujemy, że od dnia 17. 05. 2021r. będzie odbywało się nauczanie hybrydowe. 

Wprowadzone zmiany będą obowiązywały do końca roku szkolnego 25.06.2021r.

Harmonogram nauki:

17.05. – 28. 05. – edukacja hybrydowa:

- edukacja stacjonarna dla kl. VII i VIII ( od 17-24.05)

– edukacja zdalna:  kl. IV-VI  ( od 17-24.05)

  • 25.05. - 27.05. – dni bez zajęć lekcyjnych (egzamin ósmoklasisty)
  • 28.05. – dzień wolny od zajęć dydaktycznych (za dzień 04.05.  w kalendarzu roku szkolnego 2020/2021)
  • 31.05. – powrót uczniów klas IV-VI do nauczania stacjonarnego

Plan lekcji: Plan lekcji od 17.05 - 25.06

Procedury dostępne tutaj: http://spwojkowice.webserwer.pl/index.php/o-szkole/17-procedury

 



 

          

 

     27 kwietnia została przeprowadzona jeszcze jedna niecodzienna akcja zespołowa związana z miejskim Tygodniem Ekologicznym. W ramach tego projektu na terenie naszej szkoły powstaje łąka kwietna. Nauczyciele: Izabela Zawada, Beata Piotrowska-Rup, Anna Polowy, Ela Wolny, Klaudia Rawska wraz  z panią dyrektor Beatą Balińską i uczniami zespołu „Ekosadni” rozpoczęli realizację projektu łąki kwietnej. Nie obyło się również bez pomocy naszych młodszych uczniów z klas I-III chętnych zawsze do pomocy.

181763777 2932019433711243 1928319822350859346 n    mmmm

 

Najpierw został wyznaczony teren do zasiewu, następnie zdarto darń, spulchniono ziemię, pozbyto się kamieni i korzeni, wyrównano teren, by zasiać wcześniej otrzymaną od Urzędu Miasta Wojkowice gotową mieszankę łąki kwietnej. Nasiona zostały wysiane metodą ręczną-krzyżową, teren przegrabiono i udeptano a następnie obficie podlano i zabezpieczono przed ptactwem.

 

IMG 20210427 152304    IMG 20210427 152324   182000923 936195727191652 1078286918820412573 n

 

Łąki kwietne posiadają wiele zalet, ale szczególną korzyścią jest ochrona środowiska. Kwitną bez wykorzystania środków chemicznych, które zatruwają glebę, powietrze i wodę oraz pomagają
w walce ze smogiem i skutkami zmian klimatycznych. Dzięki rozbudowanemu systemowi korzeniowemu roślin, łąki odporne są na suszę, a w czasie ulewnych deszczy mogą wchłonąć dwa razy więcej wody niż trawnik. Dają również pożywienie i schronienie pożytecznym owadom: pszczołom, motylom, trzmielom, a także ptakom i małym ssakom. Łąki nie wymagają koszenia,
co oszczędza pieniądze miasta i zdrowie mieszkańców. Wykorzystanie wysokich roślin łąkowych ogranicza emisję spalin i sprzyja oczyszczaniu powietrza z zanieczyszczeń komunikacyjnych, ponieważ łąki zatrzymują i wiążą szkodliwe pyły. Pomysł na zasianie łąki kwietnej kształtuje postawy proekologiczne wśród dzieci i młodzieży. W myśl przysłowia „Czym skorupka za młodu nasiąknie…” pragniemy, aby świadomość ekologiczna naszych uczniów rosła, tak aby w dorosłym życiu dbali o swoje otoczenie.

 

 



 

 

 

 W ramach projektu „Tradycyjny sad” w dniu 27 kwietnia przy naszej szkole powstał mini sad starych odmian czereśni.

Zespół Ekosadni w składzie: Nina Dzimińska, Martyna Szkutnik, Jakub Barański, Ola Dadaniak, Lena Saja, Jakub Gawron, Oskar Kacuga oraz Paweł Hetmańczyk pod opieką nauczycieli: p.Beaty Piotrowskiej-Rup, p.Anny Polowy oraz p.Luizy Witkowskiej zasadził cztery drzewka czereśniowe odmian: Vega, Burlat, Rivan oraz Kordia.

 

IMG 20210427 151239    IMG 20210427 133052  

IMG 20210427 133634

 

Przed sadzeniem odbyło się spotkanie zespołu, podczas którego uczniowie zostali zapoznani z metodą sadzenia drzew owocowych. Dwuosobowe zespoły uczniów wraz z pomocą nauczycieli wykopały doły, co wcale nie było łatwym zadaniem. Gleba zawierała sporo kamieni, korzeni a nawet i metalowych prętów.

 

IMG 20210427 134005   IMG 20210427 134241   IMG 20210427 133939  

IMG 20210427 141532     IMG 20210427 142510

 

Dwie godziny pracy jednak się opłaciły. Powstał nasz szkolny mini sad czereśniowy. Każde drzewko otrzymało swoją nazwę, którą wymyślali młodzi sadownicy.

 

IMG 20210427 151020        IMG 20210427 150910

IMG 20210427 144230

 

Dwóch uczniów z zespołu Ola i Jakub dostarczyli również sporą ilość naturalnego nawozu-obornika. Nawóz został wymieszany z zakupioną glebą ogrodniczą
i wykorzystany do sadzenia. Drzewka zostały zabezpieczone tyczkami i są codziennie podlewane. W posadzeniu drzewek pomagali chłopcy z klasy VIII: Maciej Przybysz i Maksymilian Smoczyński. Serdecznie dziękujemy. Bez tej pomocy nie dalibyśmy rady.  O drzewka w okresie letnim zadbają pracownicy szkoły. Wszystkie drzewka są oznaczone tabliczkami z nazwami. Zostaną również wykonane opryski środkami przeciwgrzybicznymi oraz pestycydami.

 



 

Święto Narodowe Trzeciego Maja

– upamiętnienie rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 maja

 

Za kilka dni - 3 maja - Polacy będą obchodzić święto narodowe, upamiętniające przyjęcie w 1791 r. najważniejszego w państwie dokumentu,
czyli konstytucji.

Chociaż dokument został podpisany 230 lat temu, to nadal pozostaje wzorem uniwersalnych przesłań i wzorem porozumienia między zwaśnionymi politycznymi stronami. Jej twórcy pokazali, że dla dobra kraju można i trzeba działać wspólnie. Polska konstytucja, uchwalona 3 maja 1791r., stała się wzorem dla innych państw. 

Tegoroczne obchody tego święta znów będą wyjątkowe i nie będą miały tradycyjnego charakteru. Zachęcamy wszystkich do obejrzenia akademii,
która przybliży istotę Święta Narodowego Trzeciego Maja.

 

Iwona Woźniak

Małgorzata Krawczyk

Irena Lisowska-Krypciak

 

 

 

 

 

 

 



 

O PROJEKCIE TRADYCYJNY SAD

  Projekt Tradycyjny Sad,  polega na poznaniu sadowniczego dziedzictwa polskich ziem i restytucji starych odmian drzew w formie szkolnego mini sadu składającego się z co najmniej 5 drzew sadzonych swobodnie na ogólnodostępnym terenie. Kładziemy nacisk na prowadzenie sadu w sposób naturalny tj. z doborem odpornych odmian dostosowanych do polskich warunków oraz zastosowaniem ekologicznego sposobu ochrony roślin, który nie szkodzi środowisku. 

  Przez wieki Polska była potęgą sadowniczą opartą o drzewa dawnych odmian. Głównie jabłonie były wszechobecnym elementem krajobrazu i stanowiły podstawę zaopatrzenia rodzinnych gospodarstw. Stare odmiany funkcjonowały we wszystkich regionach Polski i były doskonale przystosowane do panujących tam warunków. W ostatnich 50 latach wyginęło 80% zasobów starych drzew owocowych. Powstały nowe „przemysłowe” odmiany, które zostały przystosowane do zwiększonej produktywności (wcześniej i silniej owocujące, o zwiększonej gęstości sadzenia ze względu na małe rozmiary). Jednak ceną za sukces wydajności z hektara jest konieczność stałej opieki nad tymi drzewami, a głównie ochrony chemicznej, bo drzewa muszą być pryskane nawet 30 razy w ciągu sezonu wegetacyjnego. W dobie zwiększającej się świadomości skażenia środowiska, społeczeństwo coraz wyraźniej zgłasza zainteresowanie produktami uprawianymi bez nadmiernej chemizacji. Stąd konieczność powrotu do dawnych odmian, które przez dziesięciolecia radziły sobie świetnie w rodzimych warunkach.

  Działania prowadzone w ramach niniejszego projektu pozwolą upowszechnić wiedzę na temat tradycyjnych odmian i pomogą przywrócić je na dawne, właściwe sobie miejsce. Celem jest szeroko pojęta edukacja – nie tylko na temat tradycyjnych odmian, ale również ekologicznego sposobu pielęgnacji drzew niepowodującej negatywnego wpływu na środowisko. Projekt ma za zadanie zwiększenie zasobów genetycznych drzew starych odmian czereśni oraz zwiększenie różnorodności biologicznej na ziemiach polskich.

ZESPÓŁ EKOSADNI

  Pierwsze spotkanie odbyło się za pomocą platformy Teams. Członkowie zespołu Ekosadni dostali do podzielenia role. Osoby posiadające umiejętności i talent do malowania zostały przydzielone do grupy plastycznej. Ta grupa zajmuje się wykonaniem loga zespołu oraz pomaga w wykonaniu prezentacji urozmaicając ją w autorskie rysunki. Osoby zajmujące się stroną artystyczną w naszej grupie to Ola Dadaniak, Nina Dzimińska ,Martyna Szkutnik. Niektórzy z nas bardzo dobrze znają język informatyki więc ich talent również nie mógł się zmarnować. Członkowie zespołu posiadający talent programistyczny zostali przydzieleni do grupy informatycznej odpowiadającej za prezentacje.Te osoby Jakub Gawron , Walas Milan. Dusze poetyckie również znajdują się w naszej drużynie. Kronikarze to grupa osób obdarzonych umiejętnościami poetyckimi jak i również to osoby posiadające lekkie pióro. Ich zadaniem jest opisanie tego jak powstał zespół oraz kto do niego należy. Do tych osobistości należą Lena Saja , Ola Dadaniak , Oskar Kacuga.

  Niektórzy ludzie mają talent do nauki języków obcych, matematyki a także biologii. Natomiast nasz  świat nie istniał by bez biologii, bo gdzie człowiek spojrzy tam ujrzy przyrodę oraz życie, które nas otacza. Osoby obdarzone ciekawością do przyrody zostały przydzielone do grupy sadownictwa. Ta gromada dzieci odpowiada za wyszukiwanie stron o sadownictwie a także zapisywaniu informacji na temat przyrody. Do tej grupy należą Ola Dadaniak, Oskar Kacuga , Jakub Barański.

Logo Ekosadnych

Na spotkaniu Pani Beata Piotrowska – Rup przekazała informację o projekcie oraz opowiedziała o charakterystyce drzew owocowych. 

 

Spotkanie

 

Przy kolejnym spotkaniu ustaliliśmy gdzie będziemy nasz sad sadzić. Zależało nam aby wygospodarować miejsce na terenie szkoły.

 

an  pio

 

Na drugim meetingu na platformie teams,  rozmawialiśmy na tematy związane z sadzeniem drzewek owocowych aby posiąść potrzebna nam wiedzę. Już w przyszłym tygodniu będziemy sadzić drzewka w przyszkolnym mini sadzie. Obejrzeliśmy film, w którym sadownik pokazuje jak sadzić czereśnie. Na pewno te informacje wykorzystamy.

 

177137928 291505169097511 774551094670668338 n  

Chcemy się również pochwalić naszym padletem, który działa już od pewnego czasu. Członkowie zespołu „Ekosadni” zamieszczają tam swoje prezentacje, ciekawostki i cenne informacje o sadownictwie czy prac naszego zespołu.  

https://padlet.com/sp1pdw/6zcfghf2ac6fmbl

 

175964313 209973103888413 4819292866554286723 n

 

 

 

LISTA KANDYDATÓW PRZYJĘTYCH

 

Z okazji obchodów tegorocznego Dnia Zespołu Downa (Dnia kolorowych skarpetek) w naszej szkole zorganizowany został konkurs na zakładkę do książki podkreślającą tolerancję i solidarność z osobami z zespołem Downa.

Serdecznie dziękujemy wszystkim uczniom za zaangażowanie i przepiękne prace pokazujące Waszą pomysłowość i cudowne zdolności artystyczne.

Zapraszamy do obejrzenia galerii nadesłanych prac: padlet.com/psychologsp1wojkowice/uxw4oyc1a8lzla0m

Podjęcie decyzji o zwycięzcach nie było łatwe, więc jury konkursowe zdecydowało, że…

W kategorii klas 0-3 pierwsze miejsce ex aequo zdobyli:

Piotr Garbaczz klasy 1a oraz Alicja Madej z klasy 3a.

W kategorii klas 4-8 pierwsze miejsce ex aequo zdobyli:

Oskar Kacugaz klasy 6b oraz Konrad Augustyniakz klasy 7a.

Zwycięzcom serdecznie gratulujemy!!!

Pamiątkowe dyplomy i nagrody otrzymacie po powrocie do szkoły.

Luiza Witkowska i Iwona Woźniak

 



 

 

 

W dniach 12-16 kwietnia 2021r. w naszej szkole będziemy obchodzić Tydzień Promocji Zdrowia. W tym roku chcemy zmobilizować Was do zwiększenia swojej aktywności fizycznej i zachęcania do tego także swoich bliskich. W związku z tym - oprócz zajęć poświęconych roli aktywności fizycznej na godzinach wychowawczych - zapraszamy Was do udziału w konkursach:

 1) dla klas 0-4 - na pracę przedstawiającą różne formy aktywności fizycznej oraz

 2) dla klas 5-8 - na mem zachęcający do aktywności fizycznej

Na Wasze prace czekamy do 16 kwietnia. Zapraszamy do udziału!!!

Luiza Witkowska i Iwona Woźniak

 

konkurs dla klas 0 III

 

konkurs dla klas 5 8

2 kwietnia -  Światowy Dzień Świadomości Autyzmu

 

   W tym dniu budynki w różnych miastach świecą na niebiesko, słyszymy i widzimy różne kampanie społeczne przybliżające wiedzę na temat osób ze spektrum autyzmu.

My - jako szkoła - wyrażając solidarność i chęć propagowania wiedzy na temat AUTYZMU w tym roku działamy w dwóch akcjach:

1)    „NIEBIESKIE SERCE DLA AUTYZMU - ŚWIECIMY NA NIEBIESKO DLA AUTYZMU!” prezentując wykonane przez uczniów prace–serca oraz

 2)     „NIEBIESKI BIEG – BIEGNIEMY DLA AUTYZMU!” - podjęcie aktywności fizycznej  w NIEBIESKIM STROJU (bieg, spacer, jazda na rowerze, rolkach itp.). 

Drodzy uczniowie i nauczyciele - kolejny raz pokazaliście Wasze piękne serca !!! (nie tylko te niebieskie).

#ZaświećNaNiebieskoDlaAutyzmu

#NiebieskieSerceDlaAutyzmu

Dziękujemy za udział w akcjach.

Iwona Woźniak, Luiza Witkowska, Agata Lüdtke

 

https://www.youtube.com/watch?v=A4WbBnNpdKs

 

 bieg1

bieg2

bieg3

bieg4



 

 

 

Informacja dotycząca dzieci przyjętych do klas pierwszych oraz do oddziału przedszkolnego w roku szkolnym 2021/2022:

Lista kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia do klasy I w SP 1 w Wojkowicach rok szkolny 2021/2022

 


2 kwietnia to Światowy Dzień Świadomości Autyzmu

 

W tym dniu budynki w różnych miastach świecą na niebiesko, słyszymy i widzimy różne kampanie społeczne przybliżające wiedzę na temat tego zaburzenia.

My - jako szkoła - wyrażając solidarność i chęć propagowania wiedzy na temat AUTYZMU proponujemy Wam dwa działania:

1)      ZAŚWIEĆ NA NIEBIESKO DLA AUTYZMU! – wykonaj pracę plastyczną „NIEBIESKIE SERCE DLA AUTYZMU”, zrób jej zdjęcie (Ty również możesz na nim być ubrany/a na niebiesko!) i wyślij do Iwony Woźniak lub Luizy Witkowskiej przez MobiDziennik lub Teams do 1 kwietnia 2021r.

2)      NIEBIESKI BIEG – BIEGNIEMY DLA AUTYZMU! Zachęcamy do ubrania NIEBIESKIEGO elementu stroju, wykonania aktywności fizycznej (bieg, spacer, jazda na rowerze, rolkach itp.) i wysłania zrobionego w jej trakcie zdjęcia do Agaty Lüdtke przez MobiDziennik lub Teams do 1 kwietnia 2021r.

 

Szczegółowe informacje na temat akcji znajdują się na plakatach.

Zapraszamy Was wszystkich do udziału!!!

Zaświećmy razem na niebiesko!!! :) Do dzieła!!!

 

https://youtu.be/JHDl3eBGTXU

 

 

 

zaświeć na niebiesko dla autyzmu   

 

 Bieg3

 

Iwona Woźniak, Luiza Witkowska, Agata Lüdtke

 



 

 

ŚWIATOWY DZIEŃ ZESPOŁU DOWNA - DZIEŃ KOLOROWYCH SKARPETEK
 
 
21 marca to wyjątkowa data - Światowy Dzień Zespołu Downa. Data nie jest przypadkowa - symbolicznie odzwierciedla trisomię 21 chromosomu posiadaną przez osoby z zespołem Downa.
W tym dniu, aby podkreślić akceptację, szacunek i solidarność z osobami z zespołem Downa, zakładamy kolorowe skarpetki nie do pary. Są one wyrazem wartości ludzkiej wyjątkowości, unikalności i różnorodności.
Także nasi uczniowie podjęli #SkarpetkoweWyzwanie pokazując swoje zaangażowanie w działania mające na celu okazanie wsparcia dla wszystkich osób z zespołem Downa.
 
~Luiza Witkowska i Iwona Woźniak
 
 
 
 
 
 
 
 


 

   21 marca to pierwszy dzień kalendarzowej wiosny. Po długiej zimie z tęsknotą wyczekujemy tego dnia i jest to duży powód do radości dla wszystkich zmęczonych zimnem i wcześnie zapadającym mrokiem. W naszej szkole uczniowie wraz z nauczycielami przygotowywali przepyszne, wiosenne i przede wszystkim zdrowe kanapki. Każda klasa wykonała Eko Panią Wiosnę a rozstrzygnięcie konkursu nastąpi wkrótce.

 

163083425 2951610365107065 1801620749948600408 n    162688079 2951601978441237 3642108671031535578 n    

162541915 2951599995108102 5342539639586025888 n       162394895 2951600455108056 2746447422381062059 n

162275013 2951600988441336 2777232637268258657 n         162463335 2951600708441364 7471250638488027990 n    

162463341 2951601021774666 1074909926683137541 n          162751862 2951600821774686 7382636258958112838 n

162934236 2951600881774680 924342151029186119 n           162931997 2951600751774693 1545177021801875692 n

162435003 2951601318441303 4913038297129113575 n

 

 

"Miś Velvetuś i 4 pory roku z higieną" - w ramach akcji "Zdrowo i sportowo" uczniowie klasy 1b wzięli udział w konkursie plastycznym, tworząc komiksy o tematyce nawiązującej do nauki higieny toaletowej i właściwych nawyków higienicznych.

 

 

 

160268852 1163582024084094 71530954265054545 n    160190170 1358581664518753 8037686576626163386 n

 
 
8 marca – Międzynarodowy Dzień Kobiet to wyjątkowy dzień w naszej szkole.
Dzień pełen uśmiechu i radości. Nie może być inny, bo święto wszystkich Pań, tych dużych i tych najmłodszych. Z okazji tego sympatycznego marcowego święta były kwiaty, życzenia i drobne upominki dla małych i tych większych kobiet, a podczas lekcji uczniowie samodzielnie wykonywali różne prace plastyczne z tej okazji. 
 

1   2   158642719 2941370629464372 3833807725475137870 n


3   158056479 2941280432806725 8059068531543380748 n

158247402 2941367986131303 6415536949661392978 o   158411231 2941370612797707 7537142269390523810 n

158437327 2941289312805837 8813551876034026515 o   158951108 2941368019464633 1401085816401923838 o

 

 


 
 
   Luty i marzec to miesiące, w trakcie których co roku odnotowuje się zwiększoną zachorowalność na grypę. W związku z tym psycholog szkolny pani Luiza Witkowska i pedagog szkolny pani Iwona Woźniak zorganizowały w naszej szkole akcję informacyjno-edukacyjną Wirusoochrona.

  W oparciu o materiały Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej zostały przeprowadzone zajęcia stacjonarne z uczniami klas młodszych oraz zajęcia zdalne z uczniami klas IV – VIII.

  Podczas lekcji, w oparciu o prezentację multimedialną, uczniowie mogli dowiedzieć się, w jaki sposób powstaje grypa, jakie są jej objawy i jak należy się przed nią chronić. Prowadzące zajęcia przypomniały także uczniom zasady poprawnego mycia rąk, przedstawiły podstawowe różnice między grypą i przeziębieniem oraz wskazały, w jaki sposób należy postępować i o co zadbać w trakcie choroby. Zwieńczeniem zajęć był interaktywny quiz w formie teleturnieju dla całej klasy, sprawdzający zdobytą w trakcji lekcjiHIGIENY przez uczniów wiedzę związaną z profilaktyką zarażeń wirusem grypy.

  Elementem uzupełniającym akcję profilaktyczną stała się gazetka informacyjna, znajdująca się przy wejściu do szkoły, skierowana do rodziców i opiekunów uczniów, przedstawiająca zasady higieny i profilaktyki wirusa grypy oraz koronawirusa.
Mamy nadzieję, że zdobyta w trakcie spotkań z pedagogiem i psychologiem szkolnym wiedza spowoduje, że nasi uczniowie i ich rodziny będą dbali o swoje zdrowie, a stosując na co dzień wskazane metody zapobiegania chorobom wirusowym, zapobiegną ich występowaniu i ochronią się przed zachorowaniem.

Luiza Witkowska i Iwona Woźniak
 
155068042 2932281063706662 6119941884907809002 o   155122695 2932281157039986 6128603741799408876 o
 

155205727 2932281207039981 449368145148536123 o   rrrr


 
 
 
Szkolny Konkurs Pięknego Czytania
 
 22 lutego odbył się w szkole Konkurs Pięknego Czytania dla uczniów klas II- III.
 
Celem konkursu było propagowanie kultury czytelniczej, kształtowanie umiejętności pięknego czytania, popularyzacja książek dla dzieci, uczenie rywalizacji w przyjaznej atmosferze. Konkurs składał się z dwóch etapów. Podczas etapu pierwszego, chętni uczniowie brali udział w eliminacjach klasowych. Do drugiego etapu szkolnego zakwalifikowało się po troje dzieci z każdej klasy. Uczestnicy w drugim etapie, czytali fragment tekstu przygotowanego przez organizatorów. Reprezentanci klas świetnie pokazali swoje umiejętności.
Jury brało pod uwagę następujące elementy: płynność czytania, wyrazistość, poprawność i interpretację.
 
Po naradzie nagrodzono:
 
I miejsce: PATRYCJA KARNASIEWICZ
II miejsce: JAKUB HOŁAJ
III miejsce: MAGDALENA BOBOLA
Wyróżnienie I : RADOSŁAW WOLNY
Wyróżnienie II: LAURA KWAK
Wyróżnienie III: PAULINA BOBOLA
 
Pozostali wyróżnieni :
MAGDALENA IGRAS, MAJA MIGUS i SEBASTIAN PASAMONIK
 
Wszystkim serdecznie gratulujemy !
 
154015119 2929449407323161 7373723840776184056 o   153610141 2929449417323160 4899248210465187736 o
 

 
 
 
 
Z okazji Światowego Dnia Kota, Samorząd Uczniowski zorganizował mini konkurs opisowy oraz konkurs plastyczny "Koty, kotki, koteczki".
 
Prace opisowe można obejrzeć tutaj:
 
 
a prace plastyczne tutaj:
 
 
 
WYNIKI KONKURSU:
 
W konkursie opisowym:
I miejsce – Hubert Pękala 6b
II miejsce – Oskar Kacuga 6b
III miejsce – Mikołaj Stelmach 6a
Wyróżnienie – Patrycja Piekarczyk 5a
 
W konkursie plastycznym w klasach 4-8:
I miejsce – Wojciech Gajdzik 6a
II miejsce – Magdalena Kowal 4a
III miejsce – Jakub Gawron 6b
 
W konkursie plastycznym w klasach 0-3:
I miejsce – Kamil Seredyka 2a
II miejsce – Paulina Bobola 2a
III miejsce – Małgorzata Madejska 1b
Wyróżnienie – Piotr Garbacz 1a
 
GRATULUJEMY!
 
koteczki  kotki
 
 
Międzyszkolny Konkurs Plastyczny "Maska karnawałowa" został zakończony. Ocena nadesłanych prac była bardzo trudna, ponieważ wyobraźnia projektantów, przełożona na różnorodność techniki wykonania nadesłanych masek, była niesamowicie barwna i niepowtarzalna!
 
Autorzy prac wyróżnionych:
Szkoła Podstawowa Nr3 w Będzinie
1. Igor M. Ia
2. Emilia P. Ib
3. Alicja W. Ib
4. Marcel B. IIa
5. Maria K. IIb
 
Szkoła Podstawowa Nr1 w Wojkowicach
1. Aleksander C. Ia
2. Jacek G. Ib
3. Amelia S. Ib
4. Marcel O. II
5. Daria S. II
6. Natasza M. IIIa
7. Piotr G. Ia
 
Wyróżnieni autorzy zostali nagrodzeni upominkami i dyplomami, a pozostali uczestnicy - słodkimi smakołykami. Bardzo serdecznie dziękujemy wszystkim uczestnikom, wychowawcom i rodzicom za udział w konkursie i zapraszamy do dalszej współpracy.
 
organizatorzy:  Renata Halska, Anna Grondys
 

 
 152716880 2928833224051446 3182046462458633987 o   152733453 2928833437384758 7247688002585609484 o 
 
 152823640 2928833260718109 7162152365044503565 o   152863880 2928833177384784 3550582701887161786 o

 

    W ramach realizacji programu ograniczenia przestępczości i aspołecznych zachowań Razem Bezpieczniej im. Władysława Stasiaka na lata 2018-2020, Komenda Powiatowa przesyła spot profilaktyczny o tematyce związanej z zapobieganiem hejtowi wśród dzieci i młodzieży, który skierowany jest głównie do rodziców.

 

https://youtu.be/7ZIpBrNy5UQ

 

 

 

Film z audiodeskrypcją:

https://youtu.be/LWKcwo3q7CQ

 

 

Książki, kupione w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa, są już w szkolnej bibliotece! Czekają na Was!

Za pieniądze, które szkoła otrzymała w ramach „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa” (15.000zł), kupione zostały 744 książki.

Każdy znajdzie coś dla siebie!

Wśród zakupionych książek znajdują się nowe wydania lubianych i znanych tytułów – uzupełnienie lektur szkolnych, m.in. Akademia pana Kleksa, Ania z Zielonego Wzgórza, Chłopcy z Placu Broni, Pinokio, Kajko i Kokosz. Szkoła latania, Ten obcy, Magiczne drzewo. Czerwone krzesło, Opowieści z Narnii. Lew, czarownica i stara szafa, a dla młodszych: Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek: czterech prawych i sześciu lewych, Kapelusz pani Wrony, Pamiętnik Czarnego Noska, Sposób na Elfa.

Pojawiło się wiele serii i cyklów książek, których do tej pory nie było w zbiorach szkolnej biblioteki. Większość z ich zostało kupionych na Wasze życzenie i mam nadzieję, że będziecie chętnie po nie sięgać! Są to m.in. cykle: Kroniki Wardstone, Kroniki Jaaru, Baśniobór, Wojownicy, serie: Zwiadowcy, Domek na drzewie, o Doktorze Proktorze, Nel - mała reporterka, o żółwiu Franklinie, o kapitanie Majtasie, Dziennik cwaniaczka, Mazurscy w podróży, o Felix, Necie i Nice, książki z serii: Plus minus 16 (m.in. Bachor, Buba, Kawa z kardamonem, Czekolada z chili, Jasne dni, ciemne dni, Pozłacana rybka).

Zakupione zostały także nowe, pięknie ilustrowane książki popularnonaukowe, które w ciekawy sposób wyjaśniają interesujące zjawiska:

Ale auta! Odjazdowe historie samochodowe, Alpha, Bravo, Charlie. O kodach na morzu, Co ma kura z jaszczura. Wielka księga ewolucji,  Co widzimy w gwiazdach, Czyj to szkielet?, Elegantki, trucicielki i inne ziółka, Gąsienice w czekoladzie i inne tajemnice motyli, Guzik z mleka, Ilustrowany inwentarz ptaków, Niezwykła księga owadów i wiele, wiele innych!

Wśród nowości są też wielokrotnie nagradzane książki Marcina Szczygielskiego, o które pytaliście:

Arka czasu, Za niebieskimi drzwiami, Czarny młyn.

Czekam na Was, moi mili Czytelnicy.

 

                                                                                                 Wasza pani bibliotekarka

 


 IMG 20201207 134428    IMG 20201217 103633    IMG 20201217 103718 

  IMG 20201217 103753    IMG 20201217 103814

 

28 stycznia 2021r. uczniowie klasy Ia, zostali uroczyście przyjęci do grona czytelników biblioteki szkolnej.

W tej ważnej chwili pierwszakom towarzyszyły: dyrektor szkoły pani Beata Balińska, wychowawczyni - pani Renata Koch oraz nauczyciel wspomagający – pani Anna Polowy.

Podczas  imprezy klasowej z okazji pasowania na Czytelnika, uczniowie wysłuchali piosenki zachęcającej do czytania, obejrzeli krótką animację o tym, jak powstają książki i kto je tworzy

i  odgadli wierszowane zagadki związane z biblioteką i książkami. Następnie dzieci złożyły ślubowanie i zostały pasowane na czytelników biblioteki szkolnej.

 

                                                                           nauczyciel bibliotekarz SP1

                                                                               Małgorzata Krawczyk

 

Na pamiątkę pasowania na czytelnika mali czytelnicy – uczniowie klas: Ia oraz Ib - otrzymali wyprawki czytelnicze, przesłane przez Instytut Książki w ramach kampanii „Mała książka – wielki człowiek”.

 

https://www.facebook.com/sp1wojkowice/posts/2908654896069279


     

      


 1     2      

 4     5   

 6      7

 
   Podczas zimowych zajęć w szkole dzieci odbyły m.in. wirtualną wycieczkę do Manufaktury cukierków z okazji Dnia lizaka. Poznały sposoby powstawania cukru, rodzaje buraków oraz technologię tworzenia cukierków. Ponadto zaspokoiły swoją naturalną ciekawość poznawczą poprzez puzzle, historyjki obrazkowe, by wreszcie samodzielnie wykonać bajecznie kolorowe lizaki.
 
   Dzieci rozwijały również umiejętność programowania podczas zabaw z Blue- Bot, kodując obrazki i tworząc własne szyfry.
Swoją ekspresję twórczą, ruchową i plastyczną dzieci rozwijały podczas gier i zabaw zarówno w klasie, sali gimnastycznej, jak i na boisku szkolnym.
Nie zabrakło również zabaw badawczych z lodem i wodą. Podczas zajęć rozwiązywali zagadki w escape room oraz wzmacniali motorykę małą przy robieniu gniotków i poznawaniu różnych mas sensorycznych.
 
   Codziennym rytuałem było czytanie książek, granie w ulubione planszówki i słuchanie muzyki.
Czas spędzony w szkole wyzwalał szereg pozytywnych emocji, ale był przede wszystkim dla dzieci ogromną radością, którą dała możliwość wspólnego, bezpiecznego, przebywania ze sobą w tym niełatwym dla nich czasie.

https://www.facebook.com/sp1wojkowice/posts/2898868107047958

 

139870695 2898868733714562 3971192611209951945 n    139948243 2898868627047906 3425707570094934430 n     139896386 2898869273714508 2421643499392270893 o

logoMok 1 logo Sieć Wspólpracy Edukacyjnej 99108826 863648650780374 5725786550596272128 o


 

SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 w WOJKOWICACH

ul. Jana III Sobieskiego 29
42-580 Wojkowice
32 769 49 58
sp1-wojkowice@o2.pl - sprawy szkolne
sp1@wojkowice.pl - administrator
 Fax: 32  441 64 61